Výuka logiky a psychologie na rakouských gymnáziích : Zimmermann, Lindner a jejich následný vliv
Stav výuky filozofie na rakouských gymnáziích před r. 1848. Odpor k Hegelovi. Reformy této výuky v 50. letech 19. století. Učebnice logiky a psychologie R. Zimmermanna. Jejich obsah ovlivněný herbartismem. Učebnice G. A. Lindnera. Působení Herbartovy filozofie na S. Freuda. Potřeba dalšího zkoumání intelektuálního ohlasu těchto učebnic … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Typ dokumentu
- Články
- Fyzický popis
- 84 pozn.
- Publikováno v
- Filosofický časopis. -- ISSN 0015-1831. -- Roč. 57, č. 4 (2009), s. 555-575
- Témata
- Popis jednotky
- Res. angl., něm.
Instituce:
Pedagogická bibliografická databáze
MARC
LEADER | 00000naa-a2200000-a-4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11268228 | ||
003 | CZ-PrNPK | ||
005 | 20180825043950.3 | ||
007 | ta | ||
008 | 091008s2009----xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |b cze |a ABA012 | ||
041 | 0 | |a cze |b eng |b ger | |
072 | 7 | |a 373.5 |x Střední školy |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 373.54 |2 u | ||
080 | |a 16 |2 s | ||
080 | |a 159.9 |2 s | ||
080 | |a 37.091.64(075) |2 u | ||
080 | |a 14 |2 s | ||
080 | |a (436) |2 s | ||
100 | 1 | |a Landerer, Christoph |4 aut | |
242 | 0 | 0 | |a Logic and psychology teaching in Austrian grammar schools |b Zimmermann, Lindner and their subsequent influence |
245 | 1 | 0 | |a Výuka logiky a psychologie na rakouských gymnáziích : |b Zimmermann, Lindner a jejich následný vliv / |c Christoph Landerer |
300 | |b 84 pozn. | ||
500 | |a Res. angl., něm. | ||
520 | |a Stav výuky filozofie na rakouských gymnáziích před r. 1848. Odpor k Hegelovi. Reformy této výuky v 50. letech 19. století. Učebnice logiky a psychologie R. Zimmermanna. Jejich obsah ovlivněný herbartismem. Učebnice G. A. Lindnera. Působení Herbartovy filozofie na S. Freuda. Potřeba dalšího zkoumání intelektuálního ohlasu těchto učebnic na širší studentskou veřejnost. | ||
600 | 1 | 4 | |a Hegel, Georg Wilhelm Friedrich, |d 1770-1831 |7 jn19990003303 |
600 | 1 | 4 | |a Zommermann, Robert |
600 | 1 | 4 | |a Lindner, Gustav Adolf, |d 1828-1887 |7 jk01072137 |
600 | 1 | 4 | |a Freud, Sigmund, |d 1856-1939 |7 jk01031841 |
600 | 1 | 4 | |a Herbart, Johann Friedrich, |d 1776-1841 |7 jn19990003405 |
648 | 4 | |a 19. století | |
650 | 7 | |a výuka | |
650 | 7 | |a střední škola | |
650 | 7 | |a gymnázium | |
650 | 7 | |a filozofie | |
650 | 7 | |a logika | |
650 | 7 | |a psychologie | |
650 | 7 | |a učebnice | |
650 | 7 | |a působení | |
650 | 7 | |a společenská změna | |
650 | 7 | |a školská reforma | |
650 | 7 | |a dějiny školství | |
650 | 7 | |a historické hledisko | |
651 | 4 | |a Rakousko |7 ge130612 | |
773 | 1 | |t Filosofický časopis |d Praha : Československá akademie věd, 1953- |x 0015-1831 |g Roč. 57, č. 4 (2009), s. 555-575 |9 2009 | |
910 | |a ABA012 |t rs |