Od sociálního statusu rodiny po svobodnou vzdělávací cestu : víceletá gymnázia se opět stala předmětem sporů

To chci

Článek o víceletých gymnáziích v ČR. V současné době jsou předmětem kritiky a mnozí volají když ne po jejich zrušení, alespoň po citelné redukci. Víceletá gymnázia jsou pro mnohé symbolem selektivnosti ve vzdělávání, a tedy nepřítelem principu rovnosti. Argumenty proti další existenci těchto gymnázií: jsou antiinkluzivní; rodiče celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Petr Husník
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
Ilustrace
Publikováno v
Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy. -- ISSN 0139-5718. -- Roč. 125, č. 27 (2022), s. 4-6
Témata
Popis jednotky
Resumé česky

:

Informace o knihovně

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 kpw11525482
003 CZ PrNPK
005 20221110145322.0
007 ta
008 221104s2022 xr |||||||||||||||||cze||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
041 0 |a cze  |b cze 
072 7 |a 373.5  |x Střední školy  |2 Konspekt  |9 22 
100 1 |a Husník, Petr  |7 xx0145149  |4 aut 
242 1 0 |a From the socio-economic status of the family to a free educational process 
245 1 0 |a Od sociálního statusu rodiny po svobodnou vzdělávací cestu :  |b víceletá gymnázia se opět stala předmětem sporů /  |c Petr Husník 
300 |b Ilustrace 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Resumé česky 
520 |a Článek o víceletých gymnáziích v ČR. V současné době jsou předmětem kritiky a mnozí volají když ne po jejich zrušení, alespoň po citelné redukci. Víceletá gymnázia jsou pro mnohé symbolem selektivnosti ve vzdělávání, a tedy nepřítelem principu rovnosti. Argumenty proti další existenci těchto gymnázií: jsou antiinkluzivní; rodiče tam často přihlašují své děti, jen aby nebyly ve stejné třídě se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami; jsou zaměřena na výkon, soutěžení, honbu za známkami, na vzdělávání pro maturitu a vysokou školu, ale méně pro život v celém jeho rozsahu. Oficiální podporu ztratila víceletá gymnázia už dávno a blíží se k částečnému útlumu. Odborníci by raději viděli gymnázia čtyřletá. Podle autora článku bychom ale měli negativa víceletých gymnázií řešit jinak než jejich zrušením, a cílevědomost, soutěživost a touhu po lepším vzdělání podporovat. 
650 7 |a víceleté gymnázium  |2 pedag 
650 4 |a střední škola 
650 4 |a volba školy 
650 4 |a výběrové kritérium 
650 7 |a rivalita  |7 ph384548  |2 czenas 
650 7 |a výkon  |7 ph333378  |2 czenas 
650 4 |a cíl výuky 
650 4 |a elita 
650 4 |a socioekonomický status 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
653 0 |a kritika  |a soutěživost 
655 7 |a články  |7 fd133976  |2 czenas 
773 0 |t Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy  |d Praha : Josef Král 1883-  |x 0139-5718  |g Roč. 125, č. 27 (2022), s. 4-6  |q 125:27  |9 2022 
910 |a ABA012  |x kpw11525482 
990 |a RS 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001941618&local_base=ANL