Od sociálního statusu rodiny po svobodnou vzdělávací cestu : víceletá gymnázia se opět stala předmětem sporů
Článek o víceletých gymnáziích v ČR. V současné době jsou předmětem kritiky a mnozí volají když ne po jejich zrušení, alespoň po citelné redukci. Víceletá gymnázia jsou pro mnohé symbolem selektivnosti ve vzdělávání, a tedy nepřítelem principu rovnosti. Argumenty proti další existenci těchto gymnázií: jsou antiinkluzivní; rodiče … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Typ dokumentu
- Články
- Fyzický popis
- Ilustrace
- Publikováno v
- Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy. -- ISSN 0139-5718. -- Roč. 125, č. 27 (2022), s. 4-6
- Témata
- Popis jednotky
- Resumé česky
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11525482 | ||
003 | CZ PrNPK | ||
005 | 20221110145322.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 221104s2022 xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
041 | 0 | |a cze |b cze | |
072 | 7 | |a 373.5 |x Střední školy |2 Konspekt |9 22 | |
100 | 1 | |a Husník, Petr |7 xx0145149 |4 aut | |
242 | 1 | 0 | |a From the socio-economic status of the family to a free educational process |
245 | 1 | 0 | |a Od sociálního statusu rodiny po svobodnou vzdělávací cestu : |b víceletá gymnázia se opět stala předmětem sporů / |c Petr Husník |
300 | |b Ilustrace | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Resumé česky | ||
520 | |a Článek o víceletých gymnáziích v ČR. V současné době jsou předmětem kritiky a mnozí volají když ne po jejich zrušení, alespoň po citelné redukci. Víceletá gymnázia jsou pro mnohé symbolem selektivnosti ve vzdělávání, a tedy nepřítelem principu rovnosti. Argumenty proti další existenci těchto gymnázií: jsou antiinkluzivní; rodiče tam často přihlašují své děti, jen aby nebyly ve stejné třídě se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami; jsou zaměřena na výkon, soutěžení, honbu za známkami, na vzdělávání pro maturitu a vysokou školu, ale méně pro život v celém jeho rozsahu. Oficiální podporu ztratila víceletá gymnázia už dávno a blíží se k částečnému útlumu. Odborníci by raději viděli gymnázia čtyřletá. Podle autora článku bychom ale měli negativa víceletých gymnázií řešit jinak než jejich zrušením, a cílevědomost, soutěživost a touhu po lepším vzdělání podporovat. | ||
650 | 7 | |a víceleté gymnázium |2 pedag | |
650 | 4 | |a střední škola | |
650 | 4 | |a volba školy | |
650 | 4 | |a výběrové kritérium | |
650 | 7 | |a rivalita |7 ph384548 |2 czenas | |
650 | 7 | |a výkon |7 ph333378 |2 czenas | |
650 | 4 | |a cíl výuky | |
650 | 4 | |a elita | |
650 | 4 | |a socioekonomický status | |
651 | 7 | |a Česko |7 ge128065 |2 czenas | |
653 | 0 | |a kritika |a soutěživost | |
655 | 7 | |a články |7 fd133976 |2 czenas | |
773 | 0 | |t Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy |d Praha : Josef Král 1883- |x 0139-5718 |g Roč. 125, č. 27 (2022), s. 4-6 |q 125:27 |9 2022 | |
910 | |a ABA012 |x kpw11525482 | ||
990 | |a RS | ||
998 | |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001941618&local_base=ANL |