Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí
To chci
Práce je věnována tématu agresivity a šikany u dětí se specifickými vývojovými poruchami učení a chování. Je rozdělena do čtyř hlavních oddílů. Teoretická východiska předkládají souhrn základních informací týkajících se osobnostních specifik dětí a dospívajících a specifických vývojových poruch učení a chování (dyslexie,
dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, ADHD) s důrazem na adaptační a adjustační problémy u těchto dětí. Dále jsou definovány pojmy související s agresí, agresivitou, formami agresivity, agresivním chováním a šikanováním. Zabýváme se i charakteristikou aktérů šikany a informujeme o následcích a prevenci šikanování. V práci jsou popsány výzkumné studie šikany v České republice i v zahraničí a výzkumy šikany u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Informujeme o možné intervenci proti šikaně. Následuje popis vlastního výzkumu v ostravských školách, jenž proběhl za pomoci Ostravského dotazníku k dětské šikaně u 634 respondentů. Obecným cílem práce je zmapovat výskyt šikany mezi dětmi, u nichž byla diagnostikována některá ze specifických vývojových poruch učení a chování, a dále zjistit zastoupení obětí, svědků a agresorů ve sledovaném jevu šikany u dětí se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a u dětí bez těchto poruch. Analýza výsledků a shrnutí získaných dat je závěrečnou částí práce.
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Maria Vašutová
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 274 s. : il. (některé barev.) ; 21 cm
-
Vydáno
-
Ostrava :
Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta,
2008
-
Vydání
- Vyd. 1.
-
Edice
- Spisy Filozofické fakulty Ostravské univerzity ;
č. 179/2008
-
Témata
-
Popis jednotky
- 200 výt.
-
Bibliografie
- Obsahuje bibliografii
-
ISBN
- 978-80-7368-525-6