Žák s problémovým chováním : cesta institucionální pomoci
To chci
Problémové chování žáků patří ke každodenní realitě škol a školských zařízení. Nelze před ním zavírat oči ani očekávat, že odezní samo nebo že ho vyřeší někdo jiný. Každý pedagogický pracovník – profesionál, ale i každý jiný vychovatel – rodič, prarodič nebo třeba pěstoun, by měl mít o tomto chování a možnostech
nápravy alespoň základní povědomí. K němu patří i znalost systému, který v naší zemi zajišťuje institucionální pomoc při řešení problémového chování, ať už jde o záškoláctví, šikanu, vandalismus, zneužívání návykových látek či jiné nežádoucí jevy. Problémové a rizikové chování je velmi mnohotvárné a za jeho konkrétními projevy mohou být rozmanité příčiny. Profesionální intervence není tudíž jednoduchá a často se na ní podílí více odborníků či zařízení. Tato publikace mapuje současný systém institucionální pomoci s cílem poskytnout vychovatelům – v nejširším smyslu tohoto slova – základní přehled. Legislativní rámec, ve kterém tento systém existuje, se však pochopitelně mění, a proto se proměňuje i ona cesta institucionální pomociPrávě s tím by měl čtenář k předložené publikaci přistupovat a případné změny, o nichž informují odborná periodika, registrovat. Je dobré mít na paměti, že vždy existuje řada míst, kam se může obrátit s žádostí o profesionální pomoc ten, kdo si neví rady s konkrétní výchovnou situací.
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Stanislav Bendl, 1965-
-
Další autoři
-
Jaroslava Hanušová, 1979-
Marie Linková
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 108 stran ; 20 cm
-
Vydáno
-
Praha :
Stanislav Juhaňák - Triton,
2016
-
Vydání
- 1. vydání
-
Témata
-
Bibliografie
- Obsahuje bibliografii
-
ISBN
- 978-80-7387-703-3