Autistů se nikdo neptá, co opravdu chtějí : my ano

Get it

Rozhovor s Michalem Roškaňukem, ředitelem organizace Adventor, která se zaměřuje na podporu autistické komunity. On sám trpí Aspergerovým syndromem. Hovoří o komunitním centru KOPEC v Praze, kam může přijít kdokoliv z členů a nikdo mu nebude radit. Sami si např. řídí podpůrnou skupinu a zkoušejí služby, které obsahují kreativní aspekt. full description

Saved in:

Bibliographic Details

Main Author
Michal Roškaňuk
Other Authors
Tereza Jirásková
Adventor
Document Type
Articles
Physical Description
2 ilustrace
Published in
Poradce ředitelky mateřské školy : aktuální informace a praktické rady pro řízení mateřské školy. -- ISSN 1804-9745. -- Roč. 9, č. 10 (červen 2020) (2019/2020), s. 12-15
Subjects
Item Description
Resumé čes.

:


MARC

LEADER 00000naa-a2200000-i-4500
001 kpw11477745
003 CZ-PrNPK
005 20241212092358.4
007 ta
008 200624s2020----xr |||||||||||||||||cze||
040 |a ABA012  |b cze  |e rda 
041 0 |a cze  |b cze 
072 7 |a 364-1/-7  |x Druhy sociální pomoci a služeb  |2 Konspekt  |9 18 
080 |a 616.896  |2 MRF 
080 |a 364.4:159.9  |2 MRF 
080 |a 376  |2 MRF 
080 |a (072)  |2 MRF 
100 1 |a Roškaňuk, Michal  |4 ive  |e Dotazovaný, interviewovaný 
242 1 0 |a No one asks autists what they really want :  |b we do 
245 1 0 |a Autistů se nikdo neptá, co opravdu chtějí :  |b my ano /  |c Michal Roškaňuk ; [Autor interview] Tereza Jirásková 
300 |b 2 ilustrace 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Resumé čes. 
520 |a Rozhovor s Michalem Roškaňukem, ředitelem organizace Adventor, která se zaměřuje na podporu autistické komunity. On sám trpí Aspergerovým syndromem. Hovoří o komunitním centru KOPEC v Praze, kam může přijít kdokoliv z členů a nikdo mu nebude radit. Sami si např. řídí podpůrnou skupinu a zkoušejí služby, které obsahují kreativní aspekt. Adventor se zaměřuje na komunikační dovednosti, včetně alternativních způsobů a pomůcek. Klienta je dobré nepodporovat méně, než potřebuje, ale ne více, než chce. Jakým způsobem organizace spolupracuje s učiteli, co způsobuje autistickým dětem nejvíce problémů ve škole. Názor M. Roškaňuka na inkluzivní vzdělávání. 
650 7 |a autismus 
650 7 |a autistický jedinec 
650 7 |a chování 
650 7 |a komunikace 
650 7 |a komunikační schopnost 
650 7 |a tvořivost 
650 7 |a integrace žáka 
650 7 |a alternativa 
650 7 |a Aspergerův syndrom 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
653 |a komunitní centrum 
700 1 |a Jirásková, Tereza  |4 ivr  |e Dotazovatel, interviewující 
710 2 |a Adventor 
773 1 |t Poradce ředitelky mateřské školy : aktuální informace a praktické rady pro řízení mateřské školy  |d Praha : Forum, 2011-  |x 1804-9745  |g Roč. 9, č. 10 (červen 2020) (2019/2020), s. 12-15  |q 9:10 (červen 2020)  |9 2020 
910 |a ABA012  |t rs