Ready for School? : trauma Exposure and Mental Health in a Group of War-Affected Ugandan Adolescents Re-Attending School

To chci

Předmětem studie je posouzení traumatických syndromů a mentálního zdraví ugandských adolescentů zasažených válkou před jejich opětovným nástupem školní docházky. Byly shromážděny informace od 81 adolescentů, kde vyjadřovali své traumatické zážitky z války a symptomy s nimi spojené. Polovina z nich byla unesena a stala se dětskými celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Jon-Hakon Schultz
Další autoři
Peer Moller Sorensen
Trine Waaktaar
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
3 tab.
Publikováno v
Scandinavian journal of educational research. -- ISSN 0031-3831. -- Roč. 56, č. 5 (2012), s. [539]-553
Témata
Popis jednotky
Res. angl.
Bibliografie
Obsahuje bibliografické odkazy

Instituce:


MARC

LEADER 00000naa-a2200000-a-4500
001 kpw11403662
003 CZ-PrNPK
005 20180825054722.2
007 ta
008 121025s2012----no |||||||||||||||||eng||
040 |b cze  |a ABA012 
041 0 |a eng  |b eng 
072 7 |a 376  |x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 3-053.6  |2 s 
080 |a 376.688  |2 u 
080 |a 371.21  |2 u 
080 |a 616-001  |2 s 
080 |a 341.38  |2 s 
100 1 |a Schultz, Jon-Hakon  |4 aut 
242 1 0 |a Připraveni pro školu? :  |b odhalení traumat a duševního zdraví ve skupině ugandských adolescentů zasažených válkou před jejich opětovným návratem do školy 
245 1 0 |a Ready for School? :  |b trauma Exposure and Mental Health in a Group of War-Affected Ugandan Adolescents Re-Attending School /  |c Jon-Hakon Schultz, Peer Moller Sorensen, Trine Waaktaar 
300 |b 3 tab. 
500 |a Res. angl. 
504 |a Obsahuje bibliografické odkazy 
520 |a Předmětem studie je posouzení traumatických syndromů a mentálního zdraví ugandských adolescentů zasažených válkou před jejich opětovným nástupem školní docházky. Byly shromážděny informace od 81 adolescentů, kde vyjadřovali své traumatické zážitky z války a symptomy s nimi spojené. Polovina z nich byla unesena a stala se dětskými vojáky. 78% adolescentů vykazovalo post-traumatické stresové reakce klinické úrovně. U většiny z nich však byla zjištěna schopnost adaptability a odolnosti vůči nepříznivé situaci. Pro jejich opětovný návrat do lavic je doporučeno vytvořit adaptační výchovně-vzdělávací program. 
650 7 |a škola 
650 7 |a školní adaptace 
650 7 |a psychický vývoj 
650 7 |a adolescent 
650 7 |a žák 
650 7 |a válka 
650 7 |a stres 
650 7 |a postižený 
650 7 |a postoj ke škole 
650 7 |a výchovně-vzdělávací proces 
650 7 |a mentální handicap 
651 4 |a Uganda 
653 |a posttraumatický syndrom 
653 |a traumata 
700 1 |a Sorensen, Peer Moller  |4 aut 
700 1 |a Waaktaar, Trine  |4 aut 
773 1 |t Scandinavian journal of educational research  |d [Abingdon, Oxfordshire] : Routledge, 1971-  |x 0031-3831  |g Roč. 56, č. 5 (2012), s. [539]-553  |q 56:5  |9 2012 
910 |a ABA012  |t rs