Ready for School? : trauma Exposure and Mental Health in a Group of War-Affected Ugandan Adolescents Re-Attending School
Předmětem studie je posouzení traumatických syndromů a mentálního zdraví ugandských adolescentů zasažených válkou před jejich opětovným nástupem školní docházky. Byly shromážděny informace od 81 adolescentů, kde vyjadřovali své traumatické zážitky z války a symptomy s nimi spojené. Polovina z nich byla unesena a stala se dětskými … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Další autoři
- Typ dokumentu
- Články
- Fyzický popis
- 3 tab.
- Publikováno v
- Scandinavian journal of educational research. -- ISSN 0031-3831. -- Roč. 56, č. 5 (2012), s. [539]-553
- Témata
- Popis jednotky
- Res. angl.
- Bibliografie
- Obsahuje bibliografické odkazy
Instituce:
Pedagogická bibliografická databáze
MARC
LEADER | 00000naa-a2200000-a-4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11403662 | ||
003 | CZ-PrNPK | ||
005 | 20180825054722.2 | ||
007 | ta | ||
008 | 121025s2012----no |||||||||||||||||eng|| | ||
040 | |b cze |a ABA012 | ||
041 | 0 | |a eng |b eng | |
072 | 7 | |a 376 |x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 3-053.6 |2 s | ||
080 | |a 376.688 |2 u | ||
080 | |a 371.21 |2 u | ||
080 | |a 616-001 |2 s | ||
080 | |a 341.38 |2 s | ||
100 | 1 | |a Schultz, Jon-Hakon |4 aut | |
242 | 1 | 0 | |a Připraveni pro školu? : |b odhalení traumat a duševního zdraví ve skupině ugandských adolescentů zasažených válkou před jejich opětovným návratem do školy |
245 | 1 | 0 | |a Ready for School? : |b trauma Exposure and Mental Health in a Group of War-Affected Ugandan Adolescents Re-Attending School / |c Jon-Hakon Schultz, Peer Moller Sorensen, Trine Waaktaar |
300 | |b 3 tab. | ||
500 | |a Res. angl. | ||
504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy | ||
520 | |a Předmětem studie je posouzení traumatických syndromů a mentálního zdraví ugandských adolescentů zasažených válkou před jejich opětovným nástupem školní docházky. Byly shromážděny informace od 81 adolescentů, kde vyjadřovali své traumatické zážitky z války a symptomy s nimi spojené. Polovina z nich byla unesena a stala se dětskými vojáky. 78% adolescentů vykazovalo post-traumatické stresové reakce klinické úrovně. U většiny z nich však byla zjištěna schopnost adaptability a odolnosti vůči nepříznivé situaci. Pro jejich opětovný návrat do lavic je doporučeno vytvořit adaptační výchovně-vzdělávací program. | ||
650 | 7 | |a škola | |
650 | 7 | |a školní adaptace | |
650 | 7 | |a psychický vývoj | |
650 | 7 | |a adolescent | |
650 | 7 | |a žák | |
650 | 7 | |a válka | |
650 | 7 | |a stres | |
650 | 7 | |a postižený | |
650 | 7 | |a postoj ke škole | |
650 | 7 | |a výchovně-vzdělávací proces | |
650 | 7 | |a mentální handicap | |
651 | 4 | |a Uganda | |
653 | |a posttraumatický syndrom | ||
653 | |a traumata | ||
700 | 1 | |a Sorensen, Peer Moller |4 aut | |
700 | 1 | |a Waaktaar, Trine |4 aut | |
773 | 1 | |t Scandinavian journal of educational research |d [Abingdon, Oxfordshire] : Routledge, 1971- |x 0031-3831 |g Roč. 56, č. 5 (2012), s. [539]-553 |q 56:5 |9 2012 | |
910 | |a ABA012 |t rs |