Vývoj teorie a kritiky české literatury pro mládež 1830-1945
To chci
Přehledová studie, s Úvodem (s. 7) a s oddíly: Geneze literatury pro mládež (s kapitolami: Vlivy a zdroje, Syntéza literárních a jiných zdrojů, teorie literatury a kritika sentimentalismu); Literatura mezi proudy (1870-1900, s kapitolami: Směr literárnědidaktický /Situace a fakta, Didaktické pojetí literatury, Didaktické pojetí kritiky/, Světová
četba mládeže ve výkladech májovců, Směr pedagogickoestetický /Pedagogika, škola a estetická výchova, Škola a estetická výchova, Otakara Hostinského teorie umění pro děti, Vztah dětí k uměleckým dílům a uměleckých děl k dětem, Proti didaktickému estetismu a umělecké blazeovanosti/, Směr folklórní a národněvýchovný /Kritik podle vlastní koncepce, Kritici epigoni a radikálové); Syntéza? (1900-1925, s kapitolami: Uměleckovýchovná teorie a literární kritika, Historická a kritická syntéza první generace Úhoru, Bez didaktických předsudků); Ve víru měšťácké ideologie za literaturu uměleckou a společensky angažovanou (Konec let 20. a léta 30., s kapitolami: Literární a společenskovýchovná funkce kritiky /Pojetí a praxe měšťácké literární kritiky/, Počátky socialistické teorie a kritiky literatury pro mládež); Teoretická a historická koncepce literatury pro mládež (Konec 30. a počátek 40. let, s kapitolami: Tradice Úhoru v kritice a historii, Renesance teorie a kritiky, Literární směr brněnský); Závěrem; se jmenným rejstříkem.
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Jaroslav Voráček, 1927-1997
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 109 s.
-
Vydáno
-
Praha :
Universita Karlova,
1971
-
Vydání
- 1. vyd.
-
Edice
- Acta Universitatis Carolinae. Philologica. Monographia
-
Popis jednotky
- Souhrn rusky
-
Navrhnout k digitalizaci
-
Navrhnout k digitalizaci