Filozofická a pedagogická antropologie
To chci
Téma člověka má počátek ve filozofickém vymezení základních antropologických paradigmat, jež lidskou bytost definovala ve vztahu k tomu, co ji přesahuje (např. vesmír, příroda). Antropologismus se tak stal nedílnou součástí moderních filozofických, etických i teleologických konceptů. Vznikl v okamžiku, kdy člověk chápe sebe sama
jako východisko světa a konstituuje vlastní specifické světy (kupř. věda, kultura, děti, mravnost). Pronikl do všech oborů, proto vznikla i pedagogická antropologie. Tento obor představuje jedno z možných pojetí výchovy, opírající se o tradici antropologického myšlení. Hlavním ideovým pilířem je moderní filozofická antropologie. Rekapitulace konstituování antropologického paradigmatu, významných koncepcí filozofické antropologie (Dilthey, Scheler, Buber) i směřování samotné pedagogické antropologie. Shrnutí vývoje pedagogické antropologie od vzniku po současné trendy formuluje obecné závěry - výchova zredukovaná na metodu zacházení s člověkem k dosažení cíle se může stát pouze nouzovým řešením stávajících problémů. Žádná teorie výchovy není možná bez vymezení základních předpokladů a metodologie...
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Naděžda Pelcová, 1954-
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 201 s.
-
Vydáno
-
Praha :
Karolinum,
2000
-
Vydání
- Vyd. 1.
-
Témata
-
Popis jednotky
- Obsahuje bgibliografii.
-
ISBN
- 80-246-0076-5