Dissonance of Selected Neuroscience Techniques at Detection of Emotions in Advertising Spots

To chci

In addition to advanced brain imaging techniques and growing interest in the study of consumer reactions with influence of marketing stimuli a new interdisciplinary study has developed on a borderland of neuroscience, economic and psychological studies - neuromarketing. Despite a certain form of insecurity whether the brain imaging technologies provide useful celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Katarína Neomániová
Další autoři
Jakub Berčík
Elena Horská, 1969-
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
9 ilustrací
Publikováno v
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. -- ISSN 1211-8516. -- Roč. 66, č. 4 (2018), s. 969-977
Témata
Popis jednotky
1 fotografie, 3 grafy, 2 obrázky, 3 tabulky
Bibliografie
Seznam literatury na s. 976-977,

:


MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 czpb000179684
FMT A N
LDR 0 0 |0 0naa a22 i 4500 
003 CZ PrUZP
005 20200811143606.0
007 ta
007 cr cn |||||
008 200326s2018 xr ado f b 0000 0 eng d
040 |a ABA009  |b cze  |e rda 
072 7 |a 366  |x Ochrana spotřebitele. Chování spotřebitele  |2 Konspekt  |9 18 
072 7 |a 658  |x Řízení a správa podniku  |2 Konspekt  |9 4 
072 7 |a 659  |x Reklama. Public relations. Média  |2 Konspekt  |9 4 
072 7 |a 159.9  |x Psychologie  |2 Konspekt  |9 17 
080 |a 366.1  |2 MRF 
080 |a 658.8:159.91  |2 MRF 
100 1 |a Neomániová, Katarína,  |u Slovenská poľnohospodárska univerzita, Fakulta ekonomiky a manažmentu, Nitra, SK  |4 aut 
245 1 0 |a Dissonance of Selected Neuroscience Techniques at Detection of Emotions in Advertising Spots /  |c Katarína Neomániová, Jakub Berčík, Elena Horská 
300 |b 9 ilustrací 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a jiný  |b nz  |2 rdacarrier 
500 |a 1 fotografie, 3 grafy, 2 obrázky, 3 tabulky 
504 |a Seznam literatury na s. 976-977,  |b 31 záznam 
520 3 9 |a In addition to advanced brain imaging techniques and growing interest in the study of consumer reactions with influence of marketing stimuli a new interdisciplinary study has developed on a borderland of neuroscience, economic and psychological studies - neuromarketing. Despite a certain form of insecurity whether the brain imaging technologies provide useful information for control of marketing, more and more marketers identify with their application in conventional market research. The main aim of this contribution is to clarify the influence of a selected advertising spot on the final emotional state of consumers by researching a brain activity of respondents and activity of somatic nervous system, specifically the face expressions. Cortical brain activity was detected by 16channel wireless electroencephalograph by Epoc and changes of mimic muscles were monitored by a biometric device the Facereader by Noldus. The subject of the research is the dissonance of the selected neuroscience techniques with influence of chosen advertising emotional appeals like fear, disgust and sadness. In the end of our contribution, the way of using the neuroscience technology and psychology for detection of consumer emotional involvement of consumers is explained.  |9 eng 
530 |a Dostupné též na internetu (ISSN 2464-8310) 
546 |a Anglický text, anglický abstrakt 
650 0 9 |a CONSUMER BEHAVIOUR  |2 agrovoc 
650 0 9 |a MARKETING  |2 agrovoc 
650 0 9 |a INTERDISCIPLINARY RESEARCH  |2 agrovoc 
650 0 9 |a SALES PROMOTION  |2 agrovoc 
650 0 9 |a MARKETING TECHNIQUES  |2 agrovoc 
650 0 9 |a ADVERTISING  |2 agrovoc 
650 0 9 |a NERVOUS SYSTEM  |2 agrovoc 
650 0 9 |a BRAIN  |2 agrovoc 
650 0 9 |a STIMULI  |2 agrovoc 
650 0 9 |a Psychology  |2 agrovoc 
650 0 9 |a NEUROPHYSIOLOGY  |2 agrovoc 
650 0 9 |a BIOMETRY  |2 agrovoc 
650 0 9 |a IMAGERY  |2 agrovoc 
650 0 9 |a IMAGE ANALYSIS  |2 agrovoc 
653 0 |a neuromarketing 
653 0 |a emoce 
653 0 |a mimické svaly 
650 0 7 |a chování spotřebitelů  |2 agrovoc 
650 0 7 |a marketing  |2 agrovoc 
650 0 7 |a interdisciplinární výzkum  |2 agrovoc 
650 0 7 |a podpora prodeje  |2 agrovoc 
650 0 7 |a metody marketingu  |2 agrovoc 
650 0 7 |a reklama  |2 agrovoc 
650 0 7 |a nervový systém  |2 agrovoc 
650 0 7 |a mozek  |2 agrovoc 
650 0 7 |a stimuly  |2 agrovoc 
650 0 7 |a psychologie  |2 agrovoc 
650 0 7 |a neurofyziologie  |2 agrovoc 
650 0 7 |a biometrika  |2 agrovoc 
650 0 7 |a zobrazování  |2 agrovoc 
650 0 7 |a analýza zobrazení  |2 agrovoc 
700 1 |a Berčík, Jakub  |u SPU v Nitre, FAM, SK  |4 aut 
700 1 |a Horská, Elena,  |d 1969-  |7 uzp2013748217  |u SPU v Nitre, FAM, SK  |4 aut 
773 0 |t Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis  |x 1211-8516  |g Roč. 66, č. 4 (2018), s. 969-977  |q 66:4  |9 2018 
856 4 1 |u https://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2018066040969.pdf  |4 N  |9 HTM 
LKR |a ITM  |b 97179  |l UZP50  |y 2018 
CAS |a a 
910 |a ABA009  |t rs 
SIF |z DN  |d 20200326