Berušky, andělé a stroje
To chci
Hrací strojky, Frankensteinovo monstrum, Golem a podobné výrobky jitří představivost dnes tak jako v minulosti. Informatika a robotika podpořené výkonnými počítači přidaly tomuto tázání na vztah mezi živými bytostmi a stroji na naléhavosti. Jsou stroje živé? Budou někdy? Ale co je to vlastně živé? Nešlo by otázku obrátit a prohlásit
živou bytost za stroj? Kniha povstala z rozhovorů obou autorů – biologa a informatika – o podobných otázkách. Probírají některé otázky vztahu informace a těla, roli vědy a tzv. humanitních věd při poznávání živého, přibližují vývoj v oblasti umělé inteligence a umělého života, a samozřejmě se točí kolem otázky co činí živé živým.
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Anton Markoš, 1949-
-
Další autoři
-
Jozef Kelemen, 1951-
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 205 s.
-
Vydáno
-
Praha :
Dokořán,
2004
-
Vydání
- 1. vyd. v českém jazyce
-
Edice
- Bod
-
Témata
-
Popis jednotky
- Bibliografie na s. 202-205
-
ISBN
- 80-86569-69-1