The Use of Eye-Tracker and Face Reader as Useful Consumer Neuroscience Tools Within Logo Creation

To chci

Traditional methods of conducting consumer behavior do not provide enough detailed information and therefore the paper aimed to demonstrate the use of consumer neuroscience when examining a selected product policy tool by using biometric methods to identify emotions and subjective consumer preferences. Consumer neuroscience tools provide valuable information celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Katarína Neomániová
Další autoři
Jakub Berčík
Anka Pavelka
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
7 ilustrací
Publikováno v
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. -- ISSN 1211-8516. -- Roč. 67, č. 4 (2019), s. 1061-1070
Témata
Popis jednotky
5 obrázků, 2 tabulky
Bibliografie
Seznam literatury na s. 1069-1070,

:


MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 czpb000179835
FMT A N
LDR 0 0 |0 0naa a22 i 4500 
003 CZ PrUZP
005 20200811135300.0
007 ta
007 cr cn |||||
008 200406s2019 xr ad f b 0000 0 eng d
040 |a ABA009  |b cze  |e rda 
072 7 |a 658  |x Řízení a správa podniku  |2 Konspekt  |9 4 
072 7 |a 659  |x Reklama. Public relations. Média  |2 Konspekt  |9 4 
072 7 |a 366  |x Ochrana spotřebitele. Chování spotřebitele  |2 Konspekt  |9 18 
072 7 |a 159.9  |x Psychologie  |2 Konspekt  |9 17 
080 |a 658.8:159.91  |2 MRF 
080 |a 659.126  |2 MRF 
080 |a 366.1  |2 MRF 
100 1 |a Neomániová, Katarína,  |u Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, Fakulta ekonomiky a manažmentu, Katedra marketingu a obchodu, SK  |4 aut 
245 1 0 |a The Use of Eye-Tracker and Face Reader as Useful Consumer Neuroscience Tools Within Logo Creation /  |c Katarína Neomániová, Jakub Berčík, Anka Pavelka 
300 |b 7 ilustrací 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a jiný  |b nz  |2 rdacarrier 
500 |a 5 obrázků, 2 tabulky 
504 |a Seznam literatury na s. 1069-1070,  |b 21 záznam 
520 3 9 |a Traditional methods of conducting consumer behavior do not provide enough detailed information and therefore the paper aimed to demonstrate the use of consumer neuroscience when examining a selected product policy tool by using biometric methods to identify emotions and subjective consumer preferences. Consumer neuroscience tools provide valuable information to decide on the success of the company in the future, so we consider it as essential to inform entrepreneurs and subjects alike about this modern way of studying consumer behavior. The subject of the research was the original logo of the selected company and the design of three new logo variants that were created using the online graphical tool. Primary data collection was realized under laboratory conditions using the Eye Tracker and Face Reader. Overall, based on the results of our research, we rated the proposal no. 1 as the best one because it kept the views of respondents for the longest time and each respondent looked back at this color combination. The same results were confirmed as well by heat maps. The new logo found for the selected company, however, is recommended for further testing, such as AB testing involving consumer neuroscience tools, to verify the validity of the research undertaken.  |9 eng 
530 |a Dostupné též na internetu (ISSN 2464-8310) 
546 |a Anglický text, anglický abstrakt 
650 0 9 |a entrepreneurship  |2 agrovoc 
650 0 9 |a Business management  |2 agrovoc 
650 0 9 |a MARKETING  |2 agrovoc 
650 0 9 |a CONSUMER BEHAVIOUR  |2 agrovoc 
650 0 9 |a PUBLIC RESEARCH  |2 agrovoc 
650 0 9 |a NEUROPHYSIOLOGY  |2 agrovoc 
650 0 9 |a BIOMETRY  |2 agrovoc 
650 0 9 |a METHODS  |2 agrovoc 
650 0 9 |a DECISION MAKING  |2 agrovoc 
650 0 9 |a PSYCHOLOGICAL FACTORS  |2 agrovoc 
650 0 9 |a PRODUCT LABELLING  |2 agrovoc 
650 0 9 |a TRADE MARKS  |2 agrovoc 
650 0 9 |a DESIGN  |2 agrovoc 
650 0 9 |a COLOUR  |2 agrovoc 
650 0 9 |a LABORATORY EXPERIMENTATION  |2 agrovoc 
650 0 9 |a LABORATORY EQUIPMENT  |2 agrovoc 
653 0 |a neuromarketing 
653 0 |a emoce 
650 0 7 |a podnikání  |2 agrovoc 
650 0 7 |a Podnikové řízení  |2 agrovoc 
650 0 7 |a marketing  |2 agrovoc 
650 0 7 |a chování spotřebitelů  |2 agrovoc 
650 0 7 |a výzkum financovaný státem  |2 agrovoc 
650 0 7 |a neurofyziologie  |2 agrovoc 
650 0 7 |a biometrika  |2 agrovoc 
650 0 7 |a metody  |2 agrovoc 
650 0 7 |a rozhodovací činnost  |2 agrovoc 
650 0 7 |a psychologické faktory  |2 agrovoc 
650 0 7 |a označování výrobků  |2 agrovoc 
650 0 7 |a ochranné známky  |2 agrovoc 
650 0 7 |a design  |2 agrovoc 
650 0 7 |a barva  |2 agrovoc 
650 0 7 |a laboratorní pokusy  |2 agrovoc 
650 0 7 |a laboratorní zařízení  |2 agrovoc 
700 1 |a Berčík, Jakub,  |u SPU v Nitre, Fakulta ekonomiky a manažmentu, Nitra, SK  |4 aut 
700 1 |a Pavelka, Anka,  |u SPU v Nitre, Fakulta ekonomiky a manažmentu, Nitra, SK  |4 aut 
773 0 |t Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis  |x 1211-8516  |g Roč. 67, č. 4 (2019), s. 1061-1070  |q 67:4  |9 2019 
856 4 1 |u https://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2019067041061.pdf  |4 N  |9 HTM 
LKR |a ITM  |b 97179  |l UZP50  |y 2019 
CAS |a a 
910 |a ABA009  |t rs 
SIF |z DN  |d 20200406